Az előttünk álló út

Hagyd az ÚRra utadat, bízzál benne, mert ő munkálkodik: világossá teszi igazságodat, jogodra fényt derít.


37. Zsoltár 5-6

Olyan magasan ülök a tolószékemben, hogy az utazásaim során egy megemelt tetejű kisbuszra van szükségem. Ezzel csak az a problémám, hogy nem látom az előttem lévő utat. Egyszer barátnőmmel, Careen-al Chicago-ból Urbana-ba utaztunk, és három és fél órán keresztül semmit sem láttam a körülöttem lévő tájból, nem láttam a kukorica mezőket vagy a tanyákat. A barátnőm próbálta leírni a tájat, de ez még inkább dühített, mert saját szememmel akartam látni a dolgokat. Az a típusú ember vagyok, aki szereti tudni mi van körülötte, mire számíthat. Ha már nem ismerhetem az előttem álló utat, legalább néhány méternyire szeretnék előre látni.

A lelki életünket is hasonlóan éljük meg. Így fordulunk Istenhez: „Megmutatnád nekem, hogy merre felé tartok? Nem az egész utat akarom látni, csak egy kis részletét.” Úgy érezzük, hogy hitünknek egy kicsiny kis bizonyítékra van szüksége. Egy kis jelzésre, iránymutatásra vagy csendes szóra…. bármire, ami rávilágít számunkra Isten tervére. Mi tévesen úgy gondolkodunk, hogy a hit nem más, mint néhány puzzle darabkából elképzelni az egész képet. De ez nem így van. Mert nincs sok értéke annak a hitnek, ami az öt érzékszervünkre támaszkodik. Jézus azt mondta a kételkedő Tamásnak: „ Mivelhogy láttál engem, Tamás, hittél: boldogok, a kik nem látnak és hisznek.” 

Teljesen természetes az a vágyunk, hogy szeretnénk látni előre, mire számíthatunk, mi vár ránk. De ez a hozzáállás a valódi hit tapasztalatát homályosítja el. Ezért bátorít újra és újra bennünket Isten, hogy a sötétben is bízzunk Benne: „Aki sötétségben jár, és nem ragyog rá fény, bízzon az ÚR nevében, és támaszkodjon Istenére! „ (Ézsaiás 50:10) Az igazi hit azt jelenti, hogy megbízunk Istenben. Neki az a vágya, hogy az örök élet örömével ajándékozzon meg téged, és életedet ezen cél érdekében irányítja. Ő bölcs és jóságos. Bízd Rá az előtted álló utat!

Nem kételkedem Benned, Drága Istenem. Szeretném az előttem álló utat minden „mi lesz ha”, „és”, „de” nélkül a Te kezedre bízni. 








(Forrás: Joni and Friends Daily Devotionals, fotó: pinterest.com)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések